یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۱۹:۰۸

تا پایان سال ٩٦
فلرینگ در پارس جنوبی به ٢,٨ میلیون مترمکعب در هفته کاهش می‌یابد

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به کاهش فلرینگ ١٠ فاز نخست پارس جنوبی در دولت یازدهم، گفت: تا پایان سال ۹۶ میزان فلرینگ در این فازها به ۲.۸ میلیون متر مکعب در هفته خواهد رسید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، مهدی یوسفی در نشست بررسی وضع تصفیه پساب پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی اظهارکرد: حفاظت از محیط زیست و بهبود عملکرد صنایع آلاینده از اهداف راهبردی وزارت نفت در منطقه است که کاهش فلرینگ در ١٠ فاز نخست پارس جنوبی نیز در این راستا عملی شده است.


وی کاهش فلرینگ در۱۰ فاز نخست پارس جنوبی را نسبت به سال‌های گذشته  از مهمترین اقدامات اصلاحی در بهبود عملکرد پالایشگاه‌های گازی دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: تا پایان سال ۹۶ میزان فلرینگ به  ۲.۸ میلیون متر مکعب در هفته خواهد رسید. یوسفی هدف از برگزاری این نشست را بررسی وضع عملکرد و برنامه‌های ارائه شده در خصوص بهبود واحدهای تصفیه پساب پالایشگاه‌های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان و تصریح کرد: در ابتدای امسال حدود ۱۱۴برنامه اصلاحی در زمینه حفاظت از محیط زیست  در سطح وزارتخانه بررسی و تدوین شده که این برنامه‌ها هم اکنون به همه شرکت‌های اصلی و فرعی ابلاغ شده است.


مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: از سوی دیگر در سازمان حفاظت از محیط زیست نیز کارگروهی برای پیشبرد این برنامه‌ها تشکیل شده که وظیفه آن رصد اقدامات اصلاحی شرکت‌هاست. به گفته وی طراحی پایه واحد تصفیه پساب برای بهبود عملکرد تصفیه‌خانه، تغییر کاربری تجهیزات در راستای استفاده در تصفیه بیولوژیک و نصب فلومتر بر محل ورودی فاضلاب و خروجی پساب برای صحه‌گذاری داده‌ها از مهمترین برنامه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در ۱۰ فاز نخست پارس جنوبی خواهد بود.


مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روند انجام فرآیندهای اصلاحی زیست محیطی منطقه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برنامه‌هایی برای تصفیه پسابهای پالایشگاههای ۱۰ فاز نخست پارس جنوبی تدوین شده است و شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی متعهد خواهد بود با انجام اقدامات اصلاحی در این زمینه مقادیر استاندارد مورد نظر سازمان حفاظت از محیط زیست را در پخش پساب رعایت کند. وی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست نه به عنوان مسئله‌ای رسانه‌ای و شعاری بلکه به عنوان یک هدف راهبردی از سوی وزارت نفت مورد توجه است، یادآور شد: دستور عمل‌ها و دیدگاه‌های سازمان حفاظت از محیط زیست همواره در همه فعالیت‌های صنعتی منطقه مد نظر قرار دارد و گزارش پیشرفت برنامه زمان‌بندی اعلام شده برای نظارت به اداره محیط زیست به‎صورت ماهانه ارائه می‌شود.


شرکت مجتمع پارس جنوبی در زمینه بهبود تصفیه پسابهای پالایشگاهی برنامه ۳۶ ماهه در زمینه تصفیه بیولوژیک پسابها‏، نصب آنالیزورهای آنلاین، استفاده از پساب‌های تصفیه برای آبیاری فضای سبز، اصلاح اقدامات برای کاهش گلایکول موجود در پساب‌ها، جلوگیری از خروج هیدروکربن در پساب‌ها در دست اقدام دارد که این امر از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست راستی آزمایی می‌شود. نشست بررسی وضع تصفیه پساب پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی با حضور مدیران عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در محل سالن جلسات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.



  کد خبر : 1462
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :